Adidașii zac în dulapul vechi de pe hol, televizorul sau laptopul e pornit și ronțăi ceva în fața lui? Imaginea ți se pare cunoscută? De câte ori ți-ai făcut abonament la sala de sport și nu ai reușit să mergi nici măcar o data? Ți-ai spus că nu ai timp, că poate vei începe de luna viitoare, că ai fost în concediu, că ești prea obosit?

 

Când vine vorba de exercițiu fizic, cu toții ne dăm un pas înapoi și preferăm să lenevim pe canapea cu o ceașcă de ciocolată caldă în mână. Cum putem reuși oare să facem ca sportul să devină parte din viața noastră de zi cu zi?

 

Propune-ți ceva simplu pentru început: cumpără o minge de fitball pe care să stai acasă, ia autobusul dintr-o stație mai îndepărtată și coboară mai devreme, vino pe jos de la servici, urcă scările în loc să iei liftul, mergi cu pungile de cumpărături pe jos până acasă, fă exerciții de streching când te trezești. Nu este nevoie să mergi la sală. De multe ori, antrenorii de acolo te supun unor exerciții barbare, cu care cei neantrenați nu sunt obișnuiți.

 

Alege un sport care îți face plăcere. Fii creativ și variază! Încearcă mersul pe jos, pilates, mersul pe bicicletă, jogging, înot, tenis, volei, patinaj. Vezi ce ți se potrivește. Nu dispera! E normal ca la început să obosești repede. Exercițiul fizic trebuie să fie progresiv. Ajungi să te simți în formă abia după cel puțin 3 săptămâni.

 

De ce ai alege să faci sport? Pentru un somn odihnitor, o stare de bine fizică și psihică, revigorare, un corp atletic, menținerea greutății dorite pe termen lung. Caută și tu câteva motive pentru care ar trebui să te apuci de mișcare. Recitește-le de fiecare dată când simți că îți pierzi motivația.

 

Foto: The Best You

About the author : floreauwe

Leave A Comment