Pielea este oglinda ta! Împreună cu genetica și stilul de viață, alimentația joacă un rol important în sănătatea pielii. O dietă corectă nu numai că amplifică frumusețea naturală, dar reduce ridurile, acneea și inflamațiile pielii.

 

Majoritatea oamenilor încearcă să trateze problemele tenului cu produse cosmetice, dar nu rezolvă cauza internă a problemei. Cele mai bune alegeri pentru o piele sănătoasă stau pe rafturile din magazin chiar în fața noastră. Include următorii nutrienți în alimentația ta și vei avea o piele frumoasă și sănătoasă.

 

 

1. Vitamina C  vitamina-C

Vitamina C este un puternic antioxidant, care ajută la reducerea stresului oxidativ și scăderea riscului de cancer. Mai mult, acidul ascorbic este implicat în sinteza de colagen, o proteină importantă care face pielea suplă. Majoritatea fructelor și legumelor sunt o sursă excelentă de vitamina C. Consumă broccoli, ardei, varză, acerola, lamâie, gogoșari, pătrunjel și fructe de pădure.

 

 

2. Seleniu  seleniu

Seleniu este un mineral cu caracter antioxidant, resposabil de menținerea fermității și elasticității pielii. În plus, previne apariția acneei și a cancerului de piele. Promovează absorbția vitaminei E și îi îmbunătățește funcția antioxidantă. Rezultatul este o piele strălucitoare. Sursele alimentare de seleniu sunt: alunele, migdalele, tonul, germenii de grâu, heringul, ceapa, fructele de mare, orezul brun și cerealele integrale.

 

 

3. Vitamina E  vitamina-E

Vitamina E este una dintre vitaminele-cheie pentru sănătatea pielii. Datorită proprietăților antioxidante, luptă împotriva efectelor nefaste aduse de poluare, fumat, îmbătrânire. Sursele alimentare de vitamina E includ: ulei de măsline, migdale, ouă, nuci, avocado, sparanghel, semințe de floarea-soarelui, semințe de pin, spanac, fulgi de ovăz și măsline.

 

 

 

4. Omega-3  omega-3

Acești acizi grași aduc beneficii în cazul inflamațiilor pielii, cum sunt eczemele. De asemenea, gestionează nivelul crescut de cortizon, care menține pielea suplă și luptă împotriva formării ridurilor. Corpul uman nu produce omega-3, așa că este nevoie a fi obținut din alimente cum sunt: nucile, somonul, macroul sardinele, semințele de chia, semințe de in sau din suplimente de ulei de pește.

 

 

5. Vitamin A + Beta-Caroten  vitamina-A

Vitamina A este un component-cheie pentru refacerea pielii. Dacă vă confruntați cu o piele uscată, aceasta poate fi un semn de deficit de vitamin A. Beta-carotenul, precursorul vitaminei, este un antioxidant pe care îl găsim în fructele și legumele colorate. Acesta ajută la reducerea efectului produs de radicalii liberi asupra pielii, în urma expunerii îndelungate la soare. Sursele alimentare de vitamin A și beta-caroten includ: sparanghel, morcovi, varză, spanac, piersici, pepene galben, gogoșari și sfeclă.

 

 

6. Zinc  zinc

Zincul este un mineral important care ajută la refacerea țesuturilor degradate și la vindecarea rănilor. În plus, protejează pielea de radiațiile UV. Acneea este unul din semnele deficitului de zinc din organism. Surse alimentare de zinc sunt: scoicile, nucile pecan, semințele de dovleac, ghimbirul, ciupercile, cerealele integrale și fructele de mare.

 

 

 

Cu siguranță vei observa o diferență majoră după ce vei consuma alimentele bogate în acești 6 nutrienți.

Mănâncă sănătos pentru o piele frumoasă!

 

Foto:  Health Offered

About the author : floreauwe

Leave A Comment