Fie că locuiți în oraș sau la sat, mersul pe bicicletă poate fi un mod excelent de deplasare dintr-un loc într-altul. Pe lângă faptul că este ecologic și economic, ciclismul are numeroase beneficii asupra sănătății, care ne mențin în formă. Eu am redescoperit mersul pe bicicletă în această vară, când a devenit mijlocul meu preferat de transport pe distanțe mici. În cele ce urmează vă voi enumera principalele 10 beneficii, care sper că vă vor scoate din casă pe două roți.

 

1. O inimă sănătoasă

Reglează bătăile inimii, respirația, aducând beneficii aparatului cardio-vascular. Ciclismul practicat cu regularitate îmbunătățește rezistența fizică la efort.

 

2. Slăbire

Ciclismul este un mod excelent de ardere a caloriilor în plus și de menținere a greutății corporale. Prin accelerarea metabolismului ne ajută să ne menținem în formă.

 

3. Imunitate

Studiile arată că mersul pe bicicletă ajută la îmbunătățirea sistemului imun, care ajută la menținerea stării de sănătate pe tot parcursul anului.

 

4. Protejează articulațiile

Față de alte sporturi cum sunt gimnastica sau atletismul, ciclismul ne pune în mișcare fără a suprasolicita articulațiile. Genunchii, gleznele și picioarele beneficiază de un impact redus al rutinei de fitness în acest caz, făcându-l un sport excelent pentru cei care vor să rămână în formă și să se recupereze posttraumatic.

 

5. Tonifiază mușchii

Deoarece ciclismul pune în mișcare mușchii membrelor inferioare, majoritatea cicliștilor observă îmbunătățirea tonusului muscular la nivelul coapselor, gambelor și șoldurilor. Acestea sunt părțile corpului care le dau bătăi de cap femeilor, așa că soluția este acum la îndemâna oricăreia. Mai mult, datorită efortului gradual, ne ajută să ne menținem în formă fără riscul de a face întinderi.

 

6. Îmbunătățește coordonarea

Este des întâlnită prejudecata cum că ciclismul ar antrena doar mușchii membrelor inferioare, când de fapt adevărul este că pune în mișcare tot corpul. Pedalele pun în mișcare picioarele, dar cum rămâne cu ghidonul și atenția distributivă în trafic? Toate acestea ajută la o bună coordonare brațe-picioare, corp-ochi.

 

7. Reduce stresul

Conform sfatului unor psihoterapeuți, mersul pe bicicletă poate fi extrem de eficient în reducerea stresului. De fapt, tot mai mulți medici le recomandă pacienților să încerce ciclismul când se simt copleșiți de grijile de zi cu zi. Trăim într-un secol al vitezei, iar cozile infernale din trafic și creșterea prețului combustibilului ne intensifică stresul. Scapă de griji mergând cu bicicleta în oraș!

 

8. Îmbunătățește sănătatea mentală

Pe lângă efectul de reducere a stresului, mersul pe bicicletă ajută la îmbunătățirea stării de spirit. După cum spune zicala “Minte sănătoasă în corp sănătos”. Neurologii au descoperit o creștere a nivelului de endorfine după o ieșire cu bicicleta, ducând la senzația de “high” a cicliștilor, asemănătoare cu senzația încercată de atleți după o sesiune de jogging.

 

9. O postură corectă

Mulți dintre mușchii folosiți în timpul mersului pe bicicletă coincid cu mușchii care ajută la menținerea unei posturi corecte. Cicliștii au nevoie de mușchi abdominali puternici pentru a pedala fără a-și pierde echilibrul, iar mușchii spatelui contribuie de asemenea, mai ales în cursele lungi.

 

10. Un somn odihnitor

Mulți dintre cicliști știu că o tură cu bicicleta te ajută să adormi repede, să ai un somn odihnitor și neîntrerupt. Oamenii de știință au descoperit că exercițiile în aer liber, cum este ciclismul, ajută la reglarea ritmului circadian, care îmbunătățește și reglează ritmul somn-veghe.

Acestea fiind spuse, sper că vă veți alătura cercului iubitorilor de mers pe bicicletă pentru a vă menține sănătoși și a deveni prieteni ai naturii. Chiar dacă trăim într-un oraș care nu ne pune la dispoziție piste de biciclete, ne putem bucura de plimbări energizante chiar și fără acestea. Așa că gata cu scuzele, scoateți-vă bicicleta din beci și porniți la drum pentru a cuceri orașul pe două roti. Nu uitați de casca de protecție! Plimbare plăcută!

About the author : floreauwe

Leave A Comment