1. Nu sări peste micul dejun

Persoanele care sar peste micul dejun ajung să ia ultima masă destul de târziu seara. Mai mult, înfometarea organismului duce mai târziu la acumularea de depozite sub formă de grăsime, pentru data următoare când nu va găsi resurse. Ia gustări între mese pentru a preveni înfometarea și nu merge la cumpărături cu stomacul gol.

 

2. Bea mai multă apă (minim 2 litri / zi = 8 pahare)

Înlocuind sucurile carbogazoase, cafeaua și alcoolul cu apă vei scăpa de caloriile în plus din dietă. Un pahar de suc carbogazos are 300 kcal, un cocktail cu alcool poate ajunge până la 700 kcal, iar cafeaua cu zahăr și frișcă este și ea destul de calorigenă. Începe și încheie ziua cu un pahar de apă. Ia cu tine la servici o sticlă de 1l de apă.

 

3. Prepară-ți masa acasă

Mâncarea de la restaurant conține potențiatori de aromă și grăsimi nesănătoase. Când gătești tu, poți alege ingrediente naturale și stabili mărimea porției.

 

4. Evită situațiile stresante

Multe persoane mănâncă mai mult în situații stresante,  pentru că le relaxează și le oferă o senzație de bine. Încearcă alte metode de relaxare, cum ar fi o baie cu uleiuri aromatice, o plimbare în parc sau ascultă muzica ta preferată. Mâncâncă la masă, nu în fața computerului sau în picioare. Mestecă bine și fii recunoscător pentru mâncare.

 

5. Dormi 7-8 ore / noapte

Studiile clinice arată legătura dintre privarea de somn și creșterea apetitului. Organismul are nevoie de mai multă energie dacă este privat de odihnă, așa că o va lua din alimente. Pentru un somn odihnitor servește ultima masă înainte cu minim 2 ore de culcare.

 

6. Fă mișcare

Începe cu schimbări mici: coboară cu o stație mai repede sau folosește scările în locul liftului. Alege o plimbare sau o partidă de tenis în locul întâlnirii cu un prieten la o cafea.

 

7. Ține evidența

Fie că ții un jurnal alimentar sau te cântărești regulat, găsește o metodă care să te ajute să îți înregistrezi progresul și de a rămâne motivat.

 

8. Fii un detectiv alimentar

Citește eticheta produselor alimentare și nu cumpăra alimente cu ingrediente pe care nu le poți pronunța. Alege produse naturale sau produse cu puține ingrediente.

 

9. Identifică-ți tentațiile

Fie că sunt alimente dulci sau sărate, prăjite sau cremoase, dacă îți sunt la îndemână le vei consuma. Asigură-te că nu le ai în frigider sau la birou și cere suport din partea familiei.

 

Foto: Become Gorgeous

 

 

About the author : floreauwe

Leave A Comment