Ti-am pregatit o lista de 8 recomandari care te ajuta sa iti cresti imunitatea in aceasta perioada si sa te menti intr-o forma buna fizica si psihica.

  1. Opteaza pentru alimente care sustin imunitatea

Include proteine la fiecare masa (carne, peste, oua, leguminoase). Persoanele care au o alimentatie saraca in proteine au un risc crescut de imbolnavire.
Consuma zilnic fructe si legume bogate in vitamina C (fructe de padure, ardei grasi, portocale).
Mananca alimente care contin zinc (vita, vitel, porc, linte, naut).
Include peste bogat in omega-3 in meniul tau saptamanal (sardine, hering, ansoa).
Testeaza-ti 25-hidroxi-vitamina D. Majoritatea celor care locuiesc intr-o tara indepartata de Ecuator sufera de carenta.

  1. Mentine-ti o greutate optima, cu un procent de grasime sanatos

Farfuria sanatoasa include ¼ proteine, ¼ carbs, ½ legume.

  1. Fa miscare in fiecare zi

Activitatea fizica reduce stresul si creste imunitatea. Poti face sport urmarind un tutorial pe Youtube, in parcul de langa locuinta ta sau urcand scarile de la bloc.

  1. Renunta la consumul de alcool deoarece acesta are efect direct in scaderea imunitatii

Pentru inceput, propune-ti sa limitezi cantitatea de alcool la max. o bautura pe zi (150 ml vin sau 330ml bere), iar apoi scade treptat frecventa.

  1. Include 7-9 ore de somn de calitate pe noapte

Opreste toate dispozitivele electronice inainte cu cel putin 30 minute de culcare. Alege o ora de culcare rezonabila, preferabil inainte de miezul noptii si fa activitati relaxante cu 2 ore inainte de culcare (citeste, asculta muzica relaxanta). Opteaza pentru niste draperii inchise la culoare.

  1. Gandeste-te serios la reducerea nivelului de stres

Felul in care reactionezi la evenimentele din viata ta cotidiana iti influenteaza nivelul de stres. Eliminarea completa a stresului din viata ta este un obiectiv nerealist. Ce poti face este sa ai o ora pe zi doar pentru tine in care sa faci activitati care te relaxeaza si iti dau energie. Poate fi orice de la meditatie, o plimbare in parc sau o conversatie cu cineva drag care te face sa razi. Concentreaza-te pe aspectele pe care le poti controla (prioritati, orar zilnic, mindset), nu pe ceea ce nu poti controla (stirile, actiunile altor oameni, evenimentele politice).

  1. Ia masuri de igiena preventive

Spala-te pe maini cel putin 20 secunde, atat intre degete, cat si sub unghii si pe incheieturi. Dezinfecteaza suprafetele cu solutii min. 62% alcool cu servetele, nu cu un burete. Nu uita ca telefonul tau este cel mai contaminat obiect.

  1. Siguranta alimentara in bucatarie

Dezinfecteaza suprafetele de lucru. Separa carnea si pestele crude de mancarea gatita. Pune la frigider mancarea gatita la max. 2 ore dupa ce este gata.

Daca suferi de oboseala accentuata, ai febra si greturi, apeleaza la medicul tau de familie si informeaza-te in legatura cu masurile de preventie doar de pe site-urile oficiale.

Daca lucrezi de acasa si iti doresti sa afli cum sa ai o alimentatie echilibrata in aceasta perioada, programeaza-te la o consultatie de nutritie online. Vei primi un plan de alimentatie personalizat, o lista de cumparaturi si idei de retete sanatoase cu alimentele tale preferate.

Spune DA noului tau look!

About the author : floreauwe

Leave A Comment